Oost-Nederland Kampioenschap Bloemschikken (ONKB) op 26/27 mei in het AOC Twello

Op zaterdag 26 mei 2018 werd in het AOC Oost te Twello de Regionale Wedstrijd Bloemschikken (ONKB) gehouden voor Midden- en Oost-Nederland met aansluitend op zondag 27 mei een tentoonstelling van de wedstrijdstukken.
Vijf leden van onze afdeling Noord-Veluwe namen er aan deel. De overige deelnemers waren leden van afdelingen uit de G&B-rayons Oost-Nederland, Midden Nederland, Gelderland Zuid.
Het thema van de wedstrijd was "KLEURIGE TRANSPARANTIE", geïnspireerd op het prachtige gebouw met veel licht en kleur, waarin het AOC Oost is gevestigd.
De winnaar uit de hoogste klasse ontving een 'Golden Ticket', waarmee hij/zij verzekerd is van deelname aan de wedstrijd bloemschikken voor amateurs bij GARDENISTA 2019, het grote Landelijk Evenement, dat georganiseerd wordt door Groei & Bloei van 14 t/m 19 mei 2019. De winnaar van die wedstrijd mag zich Nederlands Kampioen 2019 noemen. De tentoonstelling van de wedstrijdstukken was gratis te bezoeken op zondag 27 mei van 10.00 tot 16.00 uur.

Wij feliciteren 'onze' Riekie Bijsterbosch van harte met het behalen van de derde prijs (in de rubriek beginners). Het verschil met nummer twee was maar een half punt. Geweldig gedaan!!

Een klik op de foto bovenaan rechts op deze pagina brengt u naar een album van alle creatieve bijzondere wedstrijdstukken, met het thema "Transparant en Kleurrijk". Fotonummer 3 is het werkstuk van Riekie. Door de zon, de lichtinval en de vele mensen in deze mooie school was het voor Hanneke moeilijk foto's maken, maar ze mogen er best zijn! Geniet er nog even fijn van na.