Herfstworkshop 26 oktober 2022

NATUURLIJK BLOEMSCHIKKEN

Bij Atelier Fleur gaan we tijdens de herfstworkshop een weelderige herfstkrans met natuurlijke materialen maken, met als extra accenten koehoorn(s) en/of een plantje en een zinken klok. De verschillende tinten (groen, bruin, rood en grijs) en verschillende texturen zorgen voor een mooie uitstraling. De krans kan buiten worden opgehangen.

Basis van de krans is een metalen ring (doorsnede 50 cm), welke wordt opgemaakt met verschillende ranken en takken, o.a. klimop, hop, blauwe regen, berk, hazelaar, els. Blad van eik en beuk zorgen samen met materialen zoals mossoorten, dennenappels, judaspenning, rode bessen, gedroogde planten en fijne takstructuren voor veel variatie. De krans wordt opgehangen met een touw.

Bijgaand twee voorbeelden, verschillend van opzet en afwerking, maar beiden met een natuurlijke uitstraling. We vinden het leuk om je tijdens de workshop te begeleiden in het maken van jouw eigen herfstkrans.

De workshop is inclusief alle materialen, koffie/thee en lekkers in herfstsfeer. Deelnemers moeten wel een snoeischaar, schaar en draadtangetje meenemen.

Locatie: Atelier Fleur, Winterdijk 20, 8097 SK Oosterwolde

Begeleiding door Jennie Schuiling en Marianne ten Have

Tijd:  vanaf 10.00 uur tot 12.00 uur.

Kosten voor leden van Groei en Bloei: € 30,00, inclusief 30% korting.

Voor Niet leden      € 40,00.