Cursussen en workshops najaar 2023

Ook dit jaar organiseren wij weer leuke activiteiten wat betreft het bloemschikken.

In Epe start in september de najaarscursus bloemschikken voor beginners en gevorderden.
Deze lessen worden gegeven op:
18 september -16 oktober -20 november en 18 december van 19.30 tot 21.30 uur.
De lessen worden verzorgd door Ilse Kerkmeyer, zij is een enthousiaste en zeer ervaren docent bloemschikken.

De cursus start 18 september in de Pluktuin van kwekerij  “van de Velde “ Borchgraverweg 3  in Heerde. Deze workshop wordt gegeven door Esther van de Velde. Zij geeft een rondleiding door de pluktuin, waarna een mooi boeket wordt gemaakt met de zelf geplukte bloemen. Koffie en thee met wat lekkers hoort hier ook bij!

De lessen van oktober, november en december worden gehouden in het gebouw van de vogelhoudersvereniging “de Goudvink”  aan de Lange Veenteweg 4 in Epe.
Voor deze lessen is het de bedoeling dat u zelf een ondergrond, materiaal uit de tuin en bloemen meeneemt. Zo krijg iedereen een heel eigen en mooi bloemstuk mee naar huis. Ook gereedschap als een mesje en snoeischaartje moet zelf mee genomen worden en het restafval gaat mee naar huis.
De thema’s voor de bloemschikcursus worden voor aanvang van de cursus bekend gemaakt.
De kosten voor de cursus zijn inclusief de workshop:
Voor leden € 52
Niet leden € 57

De lessen in Epe zijn inmiddels begonnen. Opgeven kan niet meer. Klik hier voor de thema's en foto's.
Lees verder om mee te doen aan de Herfstworkshop in Oosterwolde.

Namens de bloemschik commissie
Hanneke Ravenek
Diny ten Doeschate

Herfstworkshop bloemschikken.

Op 19 oktober van 19.30 tot 21.30 uur houden we een Herfst workshop. Deze wordt gehouden in Oosterwolde en de docent Hennie Roessink heeft weer een leuk bloemstuk als onderwerp bedacht.
Het wordt gemaakt in een mooie aardewerken bloempot met oase, takken en bloemen geïnspireerd door de mooie herfst kleuren en materialen die er nu zijn.
Locatie: mfc Hart van Oosterwolde, Sint Nicolaasplein 15, 8097PR in Oosterwolde.
Kosten  inclusief materiaal en koffie: voor leden € 22,50 en voor niet leden € 27,50.
De Herfstworkshop heeft inmiddels plaats gehad. Klik hier voor een verslag en foto's.
Namens de bloemschikcommissie:
Hanneke Ravenek en Diny ten Doeschate