10 februari 2022: Gerard van Buiten, Lezing Botanische tuinen Utrecht

Het kan weer!
We kunnen na heel lange tijd weer een inspiratie-avond organiseren.

Vanavond komt Gerard van Buiten, de hortulanus van de Botanische Tuinen van de Universiteit van Utrecht.
De Utrechtse Botanische Tuinen behoren tot de oudste nog bestaande universitaire tuinen van Nederland. De Tuinen zijn opgericht in 1639, drie jaar na de oprichting van de Utrechtse Universiteit. De eerste tuin werd aangelegd op het toenmalige bolwerk Sonnenborgh, waar zich nu de Sterrenwacht bevindt. Later volgde de Lange Nieuwstraat waar nu het Universiteitsmuseum gevestigd is. En op dit moment is de hoofdlocatie van de Tuinen te vinden op Fort Hoofddijk in Utrecht. De tuinen eens bezoeken is zeer de moeite waard en met de uitleg van Gerard van Buiten in het achterhoofd, beleef je er nog meer plezier aan.

Voor deze avond is het i.v.m. de geldende Coronamaatregelen noodzakelijk dat bezoekers zich van tevoren aanmelden.
Dat kan via onderstaand inschrijfformulier.
Er mogen maximaal 45 bezoekers komen.
Zij krijgen een zitplaats en de koffie / thee voor aanvang zal worden geserveerd.
Het tonen van een QRcode is verplicht.
De lezing duurt tot 21.30 uur vanwege de verplichte slutingstijd. Er zal daarom geen pauze zijn.
Onze Coronamaatregelen kunt u nalezen op de pagina Onze Corona maatregelen

Locatie:  Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21, in Heerde.
Zaal open om 19.30 uur. De lezing begint om 20.00 uur.
Parkeerruimte is er voldoende op het naastgelegen parkeerterrein.
De avond is voor leden gratis. Niet-leden betalen €5,- inclusief koffie / thee voor aanvang.