11 januari: Pieter Nijhoff van kwekerij Pieters Planten

Pieter Nijhoff houdt een lezing over zijn liefde voor schaduwplanten.
Een aantal jaren geleden begon hij bij zijn huis in Wezep met het kweken van deze planten. Al gauw werd de ruimte te klein en verhuisde hij naar Wapenveld waar hij bij Landgoed Winfried een mooie, schaduwrijke plek vond. Daar groeide zijn 'Kwekerij Pieters Planten' uit tot een kwekerij met een groot assortiment bijzondere schaduwplanten en komen de bezoekers van heinde en verre.
Schaduw wordt vaak gezien als een probleem, maar het geeft juist mogelijkheden om allerlei fascinerende planten toe te passen.
Pieter laat aan de hand van voorbeelden zien wat je allemaal kan doen met een stuk schaduwtuin.
Naast bloemen worden ook bijzondere bladplanten benoemd. Juist door gebruik te maken van mooi blad ontstaan er sfeervolle plekken in de tuin.

Locatie:  Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21, in Heerde.
Aanvang 20.00 uur, zaal open vanaf 19.30 uur.