4 april: Inspiratie-avond Wilde planten in de tuin.

Deze Inspiratie-avond is Martin Stevens onze gast.
Martin Stevens kweekt al jaren wilde planten die het prima doen in de tuin. Wilde planten zijn heel belangrijk voor de biodiversiteit. Vlinders, bijen, zweefvliegen, vogels en andere dieren leven ieder met hun eigen planten, bomen en struiken. Ze eten er van, leven er in, vinden hun partners, planten zich voort.
De lezing gaat over het belang van die wilde planten van hier en hoe je ze kunt gebruiken in de tuin. Wilde planten zijn meestal ook de voorouders van veel gecultiveerde tuinplanten maar de wilde vormen zijn vaak even mooi of zelfs nog mooier. Die schoonheid komt ook naar voren in de lezing.
Martin schreef met zijn echtgenote Marlies Huijzer ook twee boeken over het gebruik van wilde planten in de tuin.: “Tuinieren met wilde planten” en “Wilde planten in eigen tuin” die ook ter inzage liggen en te koop zijn. Met plantenlijsten, hoe een natuurrijke tuin aan te leggen, het zelf zaaien van wilde planten en plekken waar je inspiratie op kunt doen. Wat natuurlijk ook in de lezing aan de orde komt.

Locatie:  Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21, in Heerde.
Aanvang 20.00 uur, zaal open vanaf 19.30 uur.