2 februari: Tuinieren gaat niet altijd over rozen

Tijdens deze lezing wil Frans Nienhuis graag vertellen over zijn persoonlijke ervaring met vaste planten.

Al meer dan 45 jaar tuiniert hij en zijn interesse gaat vooral uit naar vaste planten en hun toepassing in de tuin. Door schade en schande heeft hij geleerd welke planten het wel en niet doen in de tuinen waarin hij ze heeft aangeplant. Ook heeft hij in de loop der tijd ontdekt dat er stijlen en stromingen zijn voor wat betreft het gebruik van vaste planten. Een van de laatste ontwikkelingen is het semi wild tuinieren onder de noemer Dutch Wave, met als grote inspirator onze eigen Piet Oudolf uit Hummelo.

Maar wat zijn nu eigenlijk vaste planten? Welke eigenschappen hebben ze? Hoe kunnen we onze favoriete vaste planten vermeerderen? En wat betekent de klimaatverandering voor de toepassing vaste planten? Onder andere over deze aspecten wil hij ons vanavond vertellen. En ook de wat onbekendere vaste planten en zijn ervaring ermee aan ons voorstellen. Want ook bij hem, met zijn lange ervaring, lukt het niet altijd met elke plant. Dat hoort bij tuinieren.
En ... tijdens deze lezing gaat het niet over rozen!

De avond begint om 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur.
Locatie:  Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21 in Heerde.