3 maart: Inspiratie-avond met plantenkweekster Jacolien Cleveringa

De weg van Jacolien naar het bloemen kweken was niet altijd vanzelfsprekend. Als liefhebster van verhalen studeerde Jacolien oorspronkelijk literatuurwetenschap. Toch belandde ze uiteindelijk tussen de bloemen. Jacolien vertelt hoe de bloemen haar hier toe wisten te verleiden. Voor wie goed kijkt spelen er zich op de kwekerij allerlei verhalen af. Jacolien stelt ons voor aan de bewoners en medewerkers van de kwekerij, van de aaibare hommel tot de iets minder aaibare bodembewoners. Ook gaat ze dieper in op de bijzondere relaties tussen bloemen en insecten. Alle bloemen op de kwekerij worden verbouwd volgens de principes van de biologische landbouw waarbij Jacolien extra aandacht besteedt aan de biodiversiteit op de kwekerij.

Locatie:  Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21, in Heerde.
Zaal open om 19.30 uur. De lezing begint om 20.00 uur.
Parkeerruimte is er voldoende op het naastgelegen parkeerterrein .