Van onze 'collega's': Praktijkles fruitbomen snoeien.

Fruitbomen hebben snoeionderhoud nodig. Heeft u fruitbomen en weet u niet hoe deze gesnoeid moeten worden? Milieu- en Natuurvereniging Groentje en Stichting Landschapselementen Elburg (SLE) helpen u op weg. Zij organiseren een praktijkdag op zaterdag 10 februari 2024 in Oosterwolde, waarin u kunt kennismaken met de snoeiprincipes voor (hoogstam)fruitbomen. Na een korte uitleg gaat u de boomgaard in samen met een ervaren fruitboomsnoeier. Het doel is dat u daarna aan de slag ‘durft’ in uw eigen bomen.

SLE en Groentje willen het landschap mooi houden en gevarieerder maken. Hoogstamfruitbomen verfraaien de omgeving en dragen bij aan de biodiversiteit. Daarom stimuleren zij de aandacht voor fruitbomen via onderhoud, nieuwe aanplant, advies en cursus.

De deelnamekosten zijn € 20,-. Dit is inclusief beknopt lesmateriaal en een lunch. De lesdag is van 9.00  tot 15.00 uur.
Wilt u meedoen? Aanmelden kan tot en met 5 februari door een mail te sturen naar info(at)groentje-wezep.nl Er kunnen 20 personen meedoen.