Noord-Veluwe

Ledenvergadering

Voorafgaand aan deze Inspiratie-avond houden wij om 19.00 uur onze jaarlijkse Ledenvergadering.
Het Jaarverslag en het verslag van de vergadering 2020 staan op de pagina 'Over ons / Jaarvergadering 2022

De eerder aangekondigde lezing door Geert Tabak over de tuinen van Ton ter Linden kan wegens ziekte helaas niet doorgaan.
Gelukkig is onze commissie erin geslaagd een vervanging te vinden.
Dit is geworden: De eetbare siertuin door Marie José Meertens.

De eetbare siertuin

De belangstelling om eetbare gewassen te telen neemt nog steeds toe. Waarom? Vers is heerlijk. Dichtbij de keuken is handig. Meebeleven hoe je eten groeit. Of kiezen voor biologisch en daar zeker van zijn.
Niet iedereen is echter in de gelegenheid om een moestuin aan te leggen en te onderhouden. Je moet de nodige ruimte hebben en beschikken over flink wat tijd en energie. Maar het kan ook anders.
Je kunt kiezen voor het kweken van  groente, fruit en kruiden in de siertuin, tussen – al aanwezige -  sierplanten. Zelfs het aanleggen van een siertuin met alleen maar eetbare planten is goed mogelijk. Met de juiste variëteiten van verschillende groentes en kruiden wordt het een plaatje!
Marie José Meertens neemt met ons graag de mogelijkheden door om komend seizoen al te genieten van diverse soorten groenten, fruit, kruiden en eetbare bloemen uit een prachtige tuin. We gaan na welke soorten geschikt zijn, welke zorg ze nodig hebben en, heel belangrijk, welke combinaties de kans op succes vergroten en waarom. En natuurlijk zijn er veel voorbeelden waarmee we direct aan de slag kunnen.

Stekjes- en informatiemarkt

Na afloop van deze avond is er weer een Stekjesmarkt.
Stekjes, zaden, bollen en knollen zijn van harte welkom. Doe je er wel een naamlabel bij? En heel graag waterdicht verpakken.

Ook zullen leden van de commissies Reizen, Open Tuinen en Bloemschikken hun activiteiten toelichten.

Locatie:  Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21, in Heerde.
Zaal is open voor de Ledenvergadering om 18.45 uur.
De lezing begint om 20.00 uur.
Parkeerruimte is er voldoende op het naastgelegen parkeerterrein .
De avond is voor leden gratis. Niet-leden betalen €5,- inclusief koffie / thee voor aanvang.