Tuinreis naar Overijssel en Drenthe

Vanaf restaurant de Loreley vertrekken we om 8 uur richting Wanneperveen. Daar bezoeken we de tuin “De Vriendenhof”. Rondom een voormalige boerderij is in de loop van 30 jaar op ca. 5000 m² een tuin aangelegd op een voormalig weiland. Gescheiden door hagen en heesterwallen liggen rijkbloeiende zon- en schaduwborders, mooi gecombineerd op kleur en vorm; een vijver, bosjes en een wilde bloemen- en grassentuin, met elkaar verbonden door graspaden en doorkijkjes naar de weilanden en rietlanden van de Wieden. Ook is er een biologische moestuin.
Vervolgens gaan we naar Ruinen. Daar bezoeken we “De Luie Tuinman”, een kwekerij met 25 verschillende tuinen. Hier kweken ze zomerbloeiers en vaste planten. Hun doel is om van alle soorten die ze in de tuin hebben ook planten te koop te hebben. Die kweken ze zelf op. Zij tuinieren in Ruinen op zandgrond verrijkt met humeuze compost. Dezelfde grond waar iedereen in Drenthe en Overijssel op tuiniert. Hier gebruiken we de lunch.
Daarna vertrekken we naar de tuin “De roos van Hijken”, een landschapstuin op 7000m2. Er is een atelier waar keramiek en unieke zilveren sieraden worden gemaakt, die ook te koop zijn. In deze tuin is het prettig vertoeven, de borders laten zich uitbundig van hun beste kant zien in de zomermaanden tot diep in de herfst.
Grassen weven door de beplanting en rozen zijn volop aanwezig. Dwalend door de tuin, kom je steeds in een andere sfeer, van prairietuin tot boerentuin, de zitjes nodigen uit om alle indrukken te verwerken.
Om ongeveer 18.00 uur zijn we weer terug bij de Loreley. Daar staat, voor diegenen die dat willen, een heerlijk koud- en warm buffet klaar.
Kosten: €60,leden / €70,niet-leden, incl. koffie/thee en lunch.
Kosten voor deelname aan het buffet €25,- komen hier bij.
Opgeven kan via onderstaand formulier. Bij 35 deelnemers ka de reis doorgaan. Schrijf je daarom in voor 28 april 2020.