2 november 2023: De wonderlijke wereld van bollen en knollen

Het is herfst en natuurlijk gaan wij dan bollen planten, maar weten wij eigenlijk wel wat bollen zijn? De meeste mensen niet maar wanneer je in de herfst een schijnbaar dood ding in de grond zet komt er in het voor jaar iets moois uit de grond. Hoe kan dit? De lezing van vanavond door Wim Grimme. oud-tuinbouw docent, geeft duidelijkheid. Waar kunnen wij in het plantenrijk die bollen vinden en in welke families? En hoe zit dat nu met de knollen? Is er een verschil tussen de knollen of zijn zij allemaal gelijk? Wat is het grote verschil tussen een knol en een bol? Hoe worden bollen vermeerderd? Hoelang gaan bollen mee, zijn dat jaren of slechts een jaar? Talloze vragen waar een tuinier graag een antwoord op krijgt. En Wim Grimme heeft een duidelijk antwoord. Kortom,de tuinier krijgt inzicht in hoe een bol en een knol functioneert en hoe wij er plezier aan kunnen beleven. Natuurlijk is er gelegenheid om vragen te stellen.

Locatie:  Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21, in Heerde.
Aanvang 20.00 uur, zaal open vanaf 19.30 uur.