3 oktober: De Tuin in alle seizoenen door Hans van Horssen

Dutch Wave en het Maximapark

Deze lezing gaat over het gebruik van vaste planten in combinatie met siergrasssen. Dit is een dynamische plantstijl en wordt ook wel de ‘Dutch Wave’ genoemd.
Aan de hand van prachtige beelden laat hij zien hoe bijzonder mooi en levendig deze plantstijl kan zijn gedurende alle seizoenen! Ook zal hij foto’s van zijn eigen tuinontwerpen laten zien, een herkenbare stijl die geïnspireerd is op de ‘Dutch Wave’.
Na de pauze krijgt u een kijkje achter de schermen van De Vlinderhof.
De Vlinderhof ligt in het Maximapark bij Leidsche Rijn aan de westkant van Utrecht. Een groep vrijwilligers heeft in het voorjaar van 2014 de tuin aangelegd aan de hand van het ontwerp van Piet Oudolf, een internationaal bekende Nederlandse tuinarchitect. Deze groep verzorgt ook wekelijks het tuinonderhoud. Hans van Horssen is vanaf het begin als vrijwilliger betrokken geweest bij de aanleg. In 2014 heeft hij samen met een oud-collega het bloembollen-plan voor De Vlinderhof gemaakt. Dit plan zal worden toegelicht en tevens worden er verschillende korte video’s getoond van deze prachtige tuin.

Hans van Horssen heeft een eigen tuinontwerpbureau in Gorinchem. Naast tuinontwerper is Hans ook een ervaren tuinfotograaf. Hij heeft inmiddels 4 Internationale foto-Awards op zijn naam staan en Hans fotografeert o.a. voor de ‘Piet Oudolf Collection’.

Kortom: een inspirerende avond met veel sfeervolle beelden van een heel dynamische plantstijl.

Locatie: De zaal van Welgelegen, Stationsstraat 2 in Heerde
We beginnen om 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur is de zaal open.
Parkeerruimte is er voldoende op het naastgelegen parkeerterrein Het Groene Hart.

Stekjesmarkt

Na afloop van de lezing van Hans van Horssen is er weer Stekjesmarkt

Lever voor aanvang van de avond het materiaal aan in een waterdichte verpakking en voorzien van namen. Zaden, stekjes, bollen en knollen, alles kan worden geruild.