23 mei: doe je mee met een proefles?

Op 23 mei van 19.30 uur tot 21.30 uur organiseren wij een proefles bloemschikken in De Goudvink in Epe.
Deze les is bedoeld voor diegene die bloemschikken leuk lijkt maar niet meteen een cursus wil volgen of juist wil kijken of het wat is om het te gaan doen in de toekomst.

Bij Groei&Bloei gebruiken we tijdens de bloemschiklessen zoveel mogelijk groen materiaal uit eigen tuin of berm en daar groeit nu in deze tijd al van alles wat bruikbaar is om mee te  kunnen bloemschikken.
Tijdens deze les wordt er in een ronde schaal een kransvorm van steekschuim gemaakt, waar bloemen, grasjes en takjes in worden gestoken.
Doordat iedereen zijn eigen materialen mee neemt worden er heel diverse bloemstukken gemaakt en je leert ook door naar elkaar te kijken wat voor materialen er allemaal geschikt zijn om mee te bloemschikken.

De les wordt verzorgd door Ilse Kerkmeijer zij is docent bloemschikken en zij is zeer enthousiast om deze les te geven.
Hieronder volgt de opdracht die zij bedacht heeft voor deze proefles, ook kunnen op deze site onder het kopje bloemschikken foto’s bekeken worden van de bloemstukken die gemaakt zijn tijdens de cursussen en daar staat ook het watertuintje op wat gemaakt wordt tijdens de proefles.

Hieronder de opdracht van Ilse.

Watertuin.
We maken een diepere ronde schaal op met recht opgaande bloemen en grassen.
In de schaal maken we van 1 blok steekschuim een kransvorm (tijdens de les).  De bloemen, grasjes en takjes steken we op verschillende hoogtes op de kransvorm. Dus het midden van de schaal blijft vrij.
Het wordt uiteindelijk een natuurlijk geheel en als het klaar is gieten we water in de schaal tot net boven het steekschuim zodat het lijkt of de bloemen uit het water komen groeien.

Wat nemen we mee:
-Een ronde schaal die minimaal 7 cm diep is. Diameter minimaal 30 cm.
- 1 blok steekschuim
- Snoeischaartje en een mesje
- Siergras om de hoogte mee uit te zetten. Minimaal 10 stuks
- Wat leuk takjes
- Verder ongeveer 3 tot 6 soorten fijne, sierlijke bloemsoorten en van elk minimaal 5 – 7 stuks
Leuk is het om te kijken naar buitenmaterialen; uit de tuin, in de berm of langs de waterkant.

Locatie: De Goudvink, Lange Veenteweg 4 8161 PB in Epe.
De kosten van de les zijn: Voor leden € 10,00, Voor niet leden € 15,00

Opgeven kan via onderstaand formulier.

Aanmeldingsformulier proefles bloemschikken