7 januari 2023: Cursus Fruitbomen snoeien

Marten Muller van Natuur- en milieuvereniging Groentje in Wezep geeft op zaterdag 7 januari van 9 tot 12 uur een cursus Fruitbomen snoeien.

De locatie is Winterdijk 20 in Oosterwolde in de boomgaard van de familie Schuiling met oude en jongere fruitbomen.

Kosten zijn per persoon €7,50 voor leden en €10 ,- voor niet-leden.

Meer informatie en het opgaveformulier staat (hier) op onze website. Opgeven kan tot 20 december.

De workshop gaat niet door als het vriest.

19 januari 2023: Jaarvergadering met aansluitend lezing

Onze jaarlijkse ledenvergadering wordt gehouden op 19 januari om 19.30 uur.
Nadere informatie zoals de Agenda en de Jaarstukken volgen later. Maar zet de datum alvast in je agenda. Want ook na de vergadering, die ongeveer een uur zal duren, is het de moeite waard om aanwezig te zijn. Dan volgt er namelijk een interessant lezing door dhr. de Graaf over landgoed IJsselvliedt en Molencaten.

Vooraankondiging bloemschikcursussen voorjaar 2023

Hou je van bloemen en kleuren wil je jezelf uitdagen en ontwikkelen in nieuwe vormen en materiaal, geef je dan op voor onze cursus.
Je leert stap voor stap een mooi bloemwerk maken en wordt begeleid door ervaren docenten.

Voor de deelnemers van de bloemschikcursus in Epe is er weer een cursus op de volgende data:
6 februari, 6 maart, 3 april en 1 mei.
Locatie: de Goudvink, Lange Veenteweg 4 in Epe.
In deze groep zijn ook nieuwe deelnemers van harte welkom.
Docent: Ilse Kerkmeijer.

In Oosterwolde gaat de cursus Natuurlijk Bloemschikken verder op
8 februari, 8 maart, 5 april en 3 mei.
Locatie: Atelier Fleur Winterdijk 20 In Oosterwolde 8097 SK
En ook hier kunnen nieuwe cursisten aansluiten.
Begeleiding door Marianne ten Have en Jennie Schuiling.

Begin januari volgt verdere informatie over de cursussen. Zoals ook de kosten en meer praktische informatie.
Maar opgeven kan nu al via dit formulier op onze website.

Namens de bloemschikcommissie.
Diny ten Doeschate en Hanneke Ravenek.

We gaan weer op reis!

De reis in augustus naar Duitsland / Ostfriesland was een groot succes.
Daarom is er nu weer een reisje in voorbereiding. Dit keer een ééndaagse reis.
De datum staat al vast: 6 juli 2023.
De invulling wordt later bekend.
Maar het wordt zeker iets om nu al naar uit te kijken.
Dus noteer de datum maar alvast in de agenda.

En dan nog dit...

Om al deze activiteiten mogelijk te maken, kunnen we wel wat hulp gebruiken.
Zo zijn we op zoek naar mensen die wat tijd vrij willen maken om een enkele keer mee te helpen. Bij voorbeeld voor het bemensen van onze informatiestand bij activiteiten.
Maar we zoeken ook nieuwe bestuursleden. Voor het Bloemschikken hopen we dat zich iemand aanmeldt die samen met de bloemschikcommissie die activiteiten wil regelen. En om de lijntjes kort te houden, neemt deze coördinator dan ook zitting in het bestuur.
En het duurt nog even, maar per 2024 is Henk Beute aftredend als voorzitter. Dus zijn we op zoek naar een vervanger. Wie neemt er contact op met onze bestuursleden voor meer informatie? Je kunt je nu al aanmelden zodat je een poos kunt meedraaien om ingewerkt te raken. Een telefoontje of mailtje helpen je op weg. De telefoonnummers en het e-mailadres zijn te vinden op onze website onder het kopje Over ons en dan bij Bestuur.