Het 2e Open Tuinen Weekend

27 en 28 augustus: 3e Open Tuinen Weekend

Het derde en laatste Groei&Bloei Open Tuinen Weekend van dit seizoen is op 27 en 28 augustus.
Tijdens dit weekend zullen elf tuinen van leden van Groei&Bloei Noord-Veluwe op 27 en/of 28 augustus tussen 10.00 uur en 16.00 uur gratis te bezoeken zijn.
In deze tijd van het jaar zullen vooral de late zomerbloeiers de hoofdrol spelen in de tuinen. De grassen wuiven overal doorheen. Het fruit rijpt af. En de eerste herfstkleuren tekenen zich voorzichtig af.
Er zijn dit weekend tuinen open die ook eerder dit seizoen al te bezoeken waren. Bekijk ze nog eens en zie hoe anders de tuin nu is. Een tuin is immers altijd in beweging. De eigenaren van al deze elf prachtige tuinen laten het graag zien en vertellen er met passie over.
Kijk goed op onze website www.noord-veluwe.groei.nl voor de informatie over de tuinen, de openingsdagen ( niet alle tuinen zijn beide dagen open!). Met deze link kom je meteen op de pagina van de Open Tuinen.

Deze tuinen doen dit weekend mee:
Tuin De Schoppert van Anna Kroes aan de Groeneweg 18 in Hattem ( 27+28/8)
De Eikelenhof van Bennie Looman, Kanaaldijk 66 in Wapenveld (27/8)
Kwekerij Pieters Planten van Pieter Nijhoff op Landgoed Winfried, Groteweg 17 in Wapenveld (27+28/8)
De tuin van Letty de |Graaf aan de Meenseweg 8 in Heerde (Hoorn) (28/8)
De Vorst Hof van Roel Vorsthof aan de Spoorlaan 5 in Epe (27/8)
De Buitenhof van Mariska Weemaes aan de Grensweg 8 in Epe (27+28/8)
Tuin de Thuishaven van Jaap de Zwarte en Barry van der Meulen aan de Hafkamperenkweg 16 in Vaassen (27+28/8)
Ons Joppe van de familie Bredewout aan de Bovendwarsweg 114 in Oldebroek (27/8)
In de Hof van Riet en Evert Dickhof aan de Bongersweg 18 in Oldebroek/'t Loo (27/8)
De tuin en bloembinderij van Hennie en Anton Roessink aan de Duinkerkerweg 7 in Oosterwolde (27/8)
De TuINN van Jennie en Willem van de Weg aan de Winterdijk 12 in Oosterwolde (27/8)

Wij wensen je veel tuinkijkplezier.

De nieuwe bloemschikcursussen van dit najaar.

Groei&Bloei Noord-Veluwe organiseert voor het komende najaar twee nieuwe bloemschikcursussen.

Een cursus van vier woensdagochtenden ‘Natuurlijk bloemschikken’ bij Atelier Fleur aan de Winterdijk in Oosterwolde.
Deze cursus staat onder begeleiding van Jennie Schuiling en Marianne ten Have.
Data: 21 september, 19 oktober, 23 november en 21 december.
Kosten per deelnemer zijn € 66,50 voor 4 lessen.

De andere is de al lang bekende bloemschikcursus in Epe aan de Lange Veenteweg.
Als altijd onder begeleiding van Ilse Kerkmeijer.
Dit is een cursus van vier maandagavonden.
Met de eerste les op 19 september starten we in de Pluktuin bij Kwekerij van der Velde in Heerde.
De andere cursusavonden zijn op 17 oktober, 21 november en 19 december.
De kosten van deze cursus zijn € 62,00 voor leden en € 67,- voor niet-leden.

Alle informatie over en een uitgebreide beschrijving van deze cursussen is te vinden op de website www.noord-veluwe.groei.nl. Met deze link kom je meteen op de goede pagina.
Daarop staan ook de inschrijfformulieren voor deze cursussen.

Tot slot is er een Herfstworkshop in voorbereiding voor 26 oktober in Oosterwolde.
Alle informatie daarover komt binnenkort ook op bovenstaande website te staan.
Maar noteer het nu maar alvast in de agenda.

Het (ver)plantseizoen gaat binnenkort weer beginnen.

Voor het verplanten, scheuren, delen en zo voort is het najaar de beste tijd.
Doe daarom mee in de Plantenruil-app van onze afdeling. Heb jij iets over? Meld je aan bij de WhatsApp groep. Er veranderen daar heel wat tuinspullen van eigenaar.
Het woord ruilen moet je ruim opvatten. De ene keer heeft iemand iets voor jou, een andere keer maak jij weer iemand anders blij.
Het idee is dat iedereen die plantjes, stekken, zaad, bollen of knollen of ander tuinmateriaal over heeft dit meldt in de App-groep. Andere leden van de groep laten weten als ze belangstelling hebben.
Steeds meer leden melden zich aan. Maar... hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dus doe ook mee! Want hoe meer leden, hoe groter de kans dat je iets van je gading vindt. Of dat jij juist iemand blij maakt met wat bij jou in de tuin over is.

De app-groep is een besloten groep, alleen voor leden van onze afdeling.