10 Februari: Inspiratie-avond over de Botanische Tuinen in Utrecht.

Het kan weer!
We kunnen na heel lange tijd weer een inspiratie-avond organiseren.

Deze avond komt Gerard van Buiten, de hortulanus van de Botanische Tuinen van de Universiteit van Utrecht.
De Utrechtse Botanische Tuinen behoren tot de oudste nog bestaande universitaire tuinen van Nederland.
De tuinen eens bezoeken is zeer de moeite waard en met de uitleg van Gerard van Buiten in het achterhoofd, beleef je er nog meer plezier aan.

Voor deze avond is het i.v.m. de geldende Coronamaatregelen noodzakelijk dat bezoekers zich van tevoren aanmelden.
Dat kan via het inschrijfformulier op de website. Via deze link kom je daar direct.
Er mogen maximaal 45 bezoekers komen. Zij krijgen een zitplaats en de koffie / thee voor aanvang zal worden geserveerd.
Bij binnenkomst moeten we om een geldige QR-code vragen.
De lezing duurt tot 21.30 uur vanwege de verplichte slutingstijd. Er zal daarom geen pauze zijn.
Onze Coronamaatregelen kunt u nalezen op de pagina Onze Corona maatregelen

Locatie:  Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21, in Heerde.
Zaal open om 19.30 uur. De lezing begint om 20.00 uur.

Een nieuw gezicht bij het bloemschikken

Met ingang van dit seizoen heeft Diny ten Doeschate het stokje over genomen van Riekie Bijsterbosch.
Riekie heeft zich járenlang ingezet voor de organisatie van de lessen, workshops en andere bloemschikactiviteiten. Een aantal keren ook bij haar in de eigen tuin. Het was altijd een feest. Riekie, heel hartelijk dank.
Dank zij Hanneke en Diny kunnen de bloemschiklessen nu in februari weer beginnen.
Op een nieuwe locatie: het Episch Centrum ( Van Ouds), midden in Epe.
De resultaten van de lessen en workshops zijn steeds op onze website terug te vinden. We hopen dat je daar zo door wordt geïnspireerd dat je volgend seizoen ook mee doet.

Geplande activiteiten in 2022

Op dit moment zijn er al meerdere activiteiten gepland voor 2022.
En we hopen natuurlijk op meer.
Daarom zou het fijn zijn als er iemand is die de Activiteitencommissie wil vertegenwoordigen in het bestuur.
Voor alle inlichtingen kun je terecht bij Carla Huijgen, telefoon 0610596484 of per e-mail: adencarlahuijgen@gmail.com .

Er staan voor dit jaar nog 4 Inspiratie-avonden gepland.
De zaal bij de Ontmoetingskerk in Heerde is gereserveerd voor:
3 Maart, 7 April, 6 Oktober en 3 November.
Noteer alvast maar in je agenda.

En dan ook nog:
Niet onze afdeling maar Groei&Bloei Landelijk organiseert het Tuinfestival Gardenista van 25 tot 29 mei 2022.
In 2022 bestaat de vereniging Groei & Bloei 150 jaar. Een extra reden dus om er in 2022 een prachtig festival van te maken!
De locatie is Buitenplaats Den Alerdinck aan Den Alerdinckweg 1 in Laag Zuthem.
Hier vlak in de buurt dus een extra reden om er naar toe te gaan.

Het plantseizoen is alweer begonnen.

Nu, in de winter, kunnen struiken en kleinere bomen verplant worden. En ook begint het (voor)zaaien al een beetje op gang te komen.
En dat is te zien in de Plantenruil-app van onze afdeling.

Heb jij iets over? Meld je aan bij de WhatsApp groep. Er veranderen daar heel wat tuinspullen van eigenaar.
Het woord ruilen moet je ruim opvatten. De ene keer heeft iemand iets voor jou, een andere keer maak jij weer iemand anders blij.
Het idee is dat iedereen die plantjes, stekken, zaad, bollen of knollen of ander tuinmateriaal over heeft dit meldt in de App-groep. Andere leden van de groep laten weten als ze belangstelling hebben.
Steeds meer leden melden zich aan. Maar... hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dus doe ook mee! Want hoe meer leden, hoe groter de kans dat je iets van je gading vindt. Of dat jij juist iemand blij maakt met wat bij jou in de tuin over is.

De app-groep is een besloten groep, alleen voor leden van onze afdeling.