Op de valreep: meld je aan voor de herfstworkshop op 26 oktober.

Voor bloemschikkers houden we een gezellige herfst bijeenkomst op 26 oktober.
Thema: Bundeling
Locatie : Lenneperf aan De Stege 4 in Veessen.
De workshop wordt gegeven door onze docent Ilse Kerkmeijer.
Kosten €15,- pp.
Deelnemers worden verwacht rond 14.00 uur. Koffie en thee staan klaar.

We gaan een bundeling maken van Polygonum stelen waarin allerlei herfstmateriaal wordt verwerkt. Bijgaande foto is ter inspiratie.
Zelf hoef je alleen een ondergrond en wat gereedschap mee te nemen. De rest wordt helemaal verzorgd.

We willen elkaar inspireren en tevens jullie wensen inventariseren voor het nieuwe bloemschikseizoen 2022.

Alle informatie over deze workshop staat op onze website www.noord-veluwe.groei.nl . Met deze link kom je daar meteen.
Daar staat ook hoe en waar je je kunt opgeven en wat je zelf mee moet nemen.

4 november: Inspiratie avond Water in de tuin, hoe om te gaan met de gevolgen van de klimaatverandering

Het klimaat verandert, dat is nu wel duidelijk. De zomers worden heter en droger. Aan de andere kant valt er ook steeds meer neerslag in de vorm van piekbuien.
Wat betekent dit voor je tuin? Hoe kun je hiermee omgaan, welke praktische oplossingen zijn er? En waar moet je precies rekening mee houden?

Tuin- en landschapsarchitect Lara de Graaf geeft voorbeelden uit de praktijk: van de afkoppeling van hemelwater en hoe je dit op een creatieve manier kunt inpassen in je tuin, tot een overzicht van sterke planten die bestand zijn tegen diverse omstandigheden.
Meer informatie op: www.ldglandscape.nl

De locatie van deze avond is Ontmoetingskerk aan de Kanaalstraat 21 in Heerde.
De avond begint om 20.00 uur. De zaal is open vanaf 19.30 uur

Voor deze avond zijn de Coronamaatregelen van kracht en moet je je aanmelden.
Dit houdt onder meer in dat bij de ingang wordt gecontroleerd of bezoekers zijn gevaccineerd, dan wel een negatieve test kunnen laten zien, dan wel een bewijs hebben dat de ziekte is doorgemaakt. Dat wordt gedaan middels de CR-code op een smartphone dan wel een geprinte versie.

Alle informatie over deze avond, over onze Coronamaatregelen en de manier van opgeven voor deze avond zijn te vinden op onze website www.noord-veluwe.groei.nl  of rechtstreeks via deze link. .

19 oktober: Hoe leuk was de Kinder Inloopmiddag Potje Versieren

Op dinsdag 19 oktober, in de herfstvakantie, was er voor kinderen van 5 tot en met 11 jaar een inloopmiddag Potjes Versieren bij Siem in tuin De Buitenhof aan de Grensweg 8 in Epe.
Kijk dan even hier of op onze website www.noord-veluwe.groei.nl bij Foto's om ter zien hoe leuk het was.

Verplanten kan nog even...

Totdat het binnenkort echt te koud wordt, kunnen planten nog verzet en gedeeld worden.
Heb je zelf iets over? Maak iemand anders er blij mee.
Doordat de traditionele Stekjesmarkten niet door kunnen gaan, ruilen we nu op een andere manier. Via een WhatsApp groep. En dat werkt!  Er veranderen heel wat planten van eigenaar.

Het idee is dat iedereen die plantjes, stekken, zaad, bollen of knollen over heeft dit meldt in de App-groep. Andere leden van de groep laten weten als ze belangstelling hebben.
Steeds meer leden melden zich aan. Maar... hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dus doe ook mee! Want hoe meer leden, hoe groter de kans dat je leuke planten vindt. Of dat je juist iemand blij maakt met wat bij jou in de tuin over is.

De app-groep is een besloten groep, alleen voor leden van onze afdeling.