16 maart: Digitale lezing over Tuinieren zonder plaaggeesten

Op 16 maart houdt Baudewijn Odé van Floron een digitale lezing. Deze begint om 20.00 uur uur. Het zal rond 22.00 uur afgelopen zijn.
FLORON (Floristisch Onderzoek Nederland) zet zich al ruim 30 jaar in voor onderzoek naar en bescherming van de Nederlandse wilde flora.
Het gaat deze keer over de vraag: wat is een exoot? Hoe herkennen we die? En hoe houden wij schadelijke exoten uit onze eigen tuin en uit onze omgeving?

De lezing is weer georganiseerd door de afdeling Apeldoorn en ook deze keer kunnen de leden van de afdeling Noord-Veluwe meedoen. Een flink aantal van onze leden heeft de vorige keer al mee gedaan. Dus hopen we er ook deze keer weer veel leden een plezier mee te doen. Geef je op via bijgaande link naar de website van de afdeling Apeldoorn en de rest wijst zich vanzelf.
Tijdens de lezing is het mogelijk om vragen stellen aan de spreker. Dat kan middels de chatfunctie. Info daarover volgt via een instructiefilmpje, dat vooraf aan de lezing getoond wordt aan de kijkers. Je kunt dan meteen checken of geluid en beeld goed is.

Aanmelden kan tot uiterlijk 16 maart 16.00 uur. Het opgegeven emailadres wordt alleen gebruikt om een link te mailen waarmee je toegang krijgt tot de lezing.

De aanmelding voor Groei&Bloei-leden van afdeling Noord-Veluwe verloopt via dit formulier : https://apeldoorn.groei.nl/diversen/aanmelden-activiteit/lezing/  Houdt bij het aanmelden je lidnummer bij de hand. Dat heb je nodig en het staat vermeld op de ledenpas.

Een Paasworkshop bloemschikken, maar dan anders.

De sneeuwklokjes bloeien en vele bolgewassen komen weer boven de grond en we hebben zin om de handen uit de mouwen te steken!
We kunnen nog niet samenkomen voor een gezellige workshop, maar met ideeën en suggesties kunnen we elkaar wel inspireren om thuis iets te maken.
Een bloemschikcursus kan nog niet maar we kunnen wel een paasworkshop organiseren: Anders dan anders….

We geven je hier een voorbeeld van een basisschikking voor de Pasen.
Je kunt het zelf aanvullen met materiaal uit je eigen tuin en er je eigen draai aan geven.
Het materiaal voor deze basisschikking is bij verschillende adressen op te halen en met persoonlijk advies erbij kun je aan de slag gaan.
De materiaalkosten zijn € 15,00.
Graag een telefonische aanmelding voor het materiaal bij Riekie of Hanneke en op welk adres je dit op wilt halen.

Afhaaladressen: op maandag 29 en dinsdag 30 maart a.s.tussen 13.00 uur en 17.00 uur.
Aly Dronkelaar, Koemkolkweg 25, 8097 PG  in Oosterwolde. Tel: 06-13450232
Christine Steneker,  2e Hoornerveenseweg 18, 8181 LV in Heerde. Tel: 06-29130061
Riekie Bijsterbosch, de Stege 8, 8194 LP in Veessen. Tel: 0578-631261
Hanneke Ravenek, Grensweg 2,  8162 RV in Epe. Tel: 0578-611002

Noteer alvast in de agenda: De tuinen gaan weer open!

Voor 2021 staan er weer drie Open Tuin Weekenden gepland.
We hopen deze allemaal Corona-proof door te kunnen laten gaan.

De weekenden zijn: 8 en 9 mei, 3 en 4 juli en 28 en 29 augustus.
Dus in elk seizoen weer een weekend.
Meer informatie over de deelnemende tuinen komt in de Nieuwsbrief van april.

Om Groei&Bloei en met name onze afdeling Noord-Veluwe onder de aandacht van bezoekers die geen lid zijn te brengen, zoeken we enkele vrijwilligers. Niets werkt beter dan mond op mond reclame en onze eigen leden kunnen dat als geen ander. Zij krijgen daarbij hulp van promotiemateriaal over de leukste tuinvereniging van Nederland.
Lijkt het je wat om hier een dag(deel) aan te besteden, geef je dan op bij Aly van Dronkelaar. Een belletje of appje naar 06 13450232 is genoeg.

De Plantenruil-appgroep krijgt steeds meer leden.

Doordat de traditionele Stekjesmarkten voorlopig niet door kunnen gaan,
ruilen we nu op een andere manier. Via een WhatsApp groep. En dat werkt.

Het idee is dat iedereen die plantjes, stekken, zaad, bollen of knollen over heeft dit meldt in de App-groep. Andere leden van de groep kunnen daarop reageren en dan kunnen onderling afspraken worden gemaakt.
Meerdere leden hebben zich al aangemeld. En... hoe meer zielen hoe meer vreugd. Doe dus ook mee!

De groep is een besloten groep voor leden van onze afdeling.

We volgen de Corona-ontwikkelingen.
We melden op onze website www.noord-veluwe.groei.nl als er veranderingen in onze activiteiten zijn.
En zullen, indien nodig, weer een Nieuwsbrief als deze sturen.

We hopen zo iedereen zo veel mogelijk op de hoogte te kunnen houden.
Mochten er vragen zijn dan zijn we bereikbaar via de op de website
genoemde e-mailadressen. (Tabblad 'Over ons/bestuur)

Wij wensen iedereen een goede gezondheid.
En geniet van alles in de vroege lentetuin.